Едни от най-гениалните творци са и най-жестоките диктатори

Теди Москов се променил коренно след преживяна тежка катастрофа
Теди Москов се променил коренно след преживяна тежка катастрофа

Диктатори, генерали. Това са едни от малкото определения, които актьори лепват на най-известните с коравите си мерки режисьори в България. Имената, които са популярни с твърдата ръка, с която действат спрямо поверените им артисти са и едни от най-харесваните творци у нас – това са Теди Москов, Мариус Куркински, Александър Морфов и Иван Добчев. Те знаят – за да има истинско изкуство, актьорът трябва да е изцеден докрай!

Теди Москов е един от най-тираничните режисьори. Негова запазена марка са обидите и псувните към актьорите. Това е неговият начин да ги амбицира да се раздадат докрай. Въпреки че по време на репетиции Москов е доста краен и избухлив, голяма част от работещите с него го обожават. Те обаче признават, че понякога непрекъснатите вулгарни изрази и крясъци от страна на режисьора им идват в повече.

Иван Добчев настоявал да се работи от сутрин до вечер
Иван Добчев настоявал да се работи от сутрин до вечер

„Да ти е*а майката, лайно с лайно, тъпак, айде давай, какво се моташ“ – това са реплики, които непрекъснато могат да се чуят по време на репетициите на Москов. Самият той споделя, че начинът му на работа е изморителен и за него, и за актьорите, и най-вече за жена му прекрасната Мая Новоселска.

Творческите и личните му прищевки нямат край. Теди е труден за работа и защото непрекъснато измисля спектакъла в действие. Ако днес иска от актьорите едно, то текстът е съвсем друг и понякога това е доста изнервящо за тях. Приятели на Москов разкриват, че Теди се е променил коренно след тежката катастрофа, която преживя в Германия преди година. Тогава режисьорът прекара повече от месец в кома и много седмици не бе сигурно дали ще оживее.

„Теди беше много по-сговорчив преди инцидента, сякаш нещо в него се пречупи след това, промени се коренно, стана груб, циничен, от лекото му, приятно чувство за хумор не остана и следа, но въпреки това ние си го обичаме, защото е гениален“, разкриват колеги на Москов. За всеки истински актьор е чест да работи с него, дори да бъде хулен от деспотичния талант.

Друг режисьор, известен със своята тираничност, е Иван Добчев, който работи заедно със своята жена.

Александър Морфов има навика да препитва поверените му артисти
Александър Морфов има навика да препитва поверените му артисти

Маргарита Младенова. И двамата поставят в театър „Сфумато“, който като институция е тяхна идея и рожба. Добчев е дотолкова фанатизиран в ексцентричните си представи за театър, че изисква от своите актьори денонощна работа и не ги пуска да се приберат у дома, ако не са си свършили задачите. Говори се дори за физическо насилие над определени актьори и сценични работници, но режисьорът категорично отрича това.

„Добчев е абсолютен перфекционист, той иска от всички да са съвършени и ако някой не се справя, го връща да опитва отново, и отново. Може да е много изморително“, разкриват актьори от екипа на театралния тандем. Маргарита Младенова пък играе „доброто ченге“ в двойката, като се опитва да спестява скандалите, които мъжът й вдига на творческия екип.

Мариус Куркински е другият режисьор на който му се носи славата на доста тираничен творец. Той, за разлика от колегите си, не повишава тон на своите актьори, но намира друг начин да ги накаже. Куркински не можел да влезе в директен конфликт, защото всеки път, когато се стигало до крясъци, му идвало да заплаче и да избяга. Затова действал подмолно. Ако някой актьор направи и най-малкия гаф – като например да закъснее – получава наказание от директора на съответния театър, в който се развива действието. А жалба към шефовете се изпраща лично от Куркински, който иначе в очите на провинилия се артист си мълчи и се прави, че нищо не се е случило.

Именно защото бил доста раздразнителен и обидчив, приятели на гениалния режисьор отказвали да работят с него – иначе можели да се изпокарат завинаги. „Мариус иска актьорите да играят като него, с похватите, физиономиите, жестовете, които той използва, не умее да обяснява, а показва и когато не се получи, както иска – изпада в депресия и истерия“, разкриват негови колеги. В момента Куркински е в поредната си криза, след като бил напуснат неочаквано от новия си любимец Иво Аръков, и то в навечерието на театрална премиера. Явно гениалността е свързана с трудните и конфликтни характери. Защото се оказва, че четвъртият най-тираничен режисьор в нашата театрална история е великият и много популярен у нас, както и по цял свят Александър Морфов.

Мариус Куркински не обичал директни разправии, а действал подмолно
Мариус Куркински не обичал директни разправии, а действал подмолно

Въпреки че напоследък работи повече в Русия, отколкото на родна сцена, той вече се е окичил със слава на абсолютен диктатор. Това било най-вече заради огромното му самочувствие и самолюбие. Морфов обсебвал цялото време на работещите с него актьори. Не понасял телевизионни предавания и сериали и ако някой му каже, че бърза за снимки за някое ТВ шоу, въпросният актьор веднага изхвърча от състава на представлението.

Режисьорът на нашумялата напоследък постановка „Животът е прекрасен“ обичал да работи с клишета, с известни откъси от литературни произведения и препитвал избраните от него актьори дали знаят наизуст текстовете. Ако някой не ги е запомнил, веднага получавал язвителни подигравки.

„Няма лошо режисьорите да бъдат тиранични, ако това ще допринесе за качеството на произведенията. В крайна сметка, най-важни са зрителите, а не актьорите и какво са преживели те“, коментират врели и кипели от арт съсловието.

ВИЖ ВИДЕОТО:

 

http://youtu.be/V5IxjxgAehc

ВИЖТЕ ОЩЕ:

loading...

Ако статията ви е харесала, споделете я с приятелите си в социалните мрежи от тук:

Facebook Google

Коментирай първи

Остави отговор

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван.




Въведете кода за проверка: *