Всяка сряда излиза „Филтър“ на Патрашкова и всяка сряда в него е поместено по едно алкохолно безумие на Кальо Терзийски – „пи-са-тел“. Бутилките се трупат, алкохолът е повече от хемоглобина и Кальо, в делириум тременс, лее във вестника все по-слузести кретенизми, чиято единствена цел е седмичният хонорар. А може би, мятайки тези кални пиратки, Терзийски се надява да не бъде напълно забравен от българския читател. Мечтае да се промъкне и приюти в общественото съзнание, па макар и само като негоден сороски ратай, нарочен за изхвърляне от софрата, отдавна самолишил се от талант и чест, маргинален „просяк на внимание“, гърчещ се в нозете на минувачите.
Тежка е участта на всеки лакей, но най-трагична е съдбата на оня ибрикчия, чийто ибрик е пукнат и протекъл, а той все още се натиска да подмива с него интимните части на господаря си.
Прочетох статията на Кальо в днешния брой на „Филтър“ с онова – почти физически осезаемо неудобство, което винаги предизвикват у нас бездарните текстове на графоманите, изсмукани от пръстите и абсолютно ненужни като предлагана проблематика. Статията е озаглавена „Ако ромите си поискат държава, как ще я кръстят?“ – нерде не! Сякаш сред толкова галопиращи световни събития в двете седмици, изминали от началото на годината, сме опрели точно до тоя казус. Интрижката в заглавието обаче е само повод за Кальо да навре в лицата ни омразата си към държавата като институция и към патриотизма като емоционално състояние, като гражданско и политическо съзнание. Няма да се спирам на попържните му по повод националните чувства „на демоса“, заемащи половината от съчинението и вонящи на олян със шльокавица кръчмарски тезгях – ще цитирам само следния махмурлушки бълвоч:
„Бих казал на всеки патриот-националист: абе, другарю, не ти ли е ясно, че цялата работа с имената на държавите, цялата работа с национализмите, с патриотизмите, с патриотарщините, с националните имена и знамена, с националните символи, с националните гордости и националните светини …е една гнусна помия.“
От това изречение разбираме, че в плътната мъгла на пиянството и отрицателството, на Кальо му се губи разликата между „националните имена, символи и светини“ и демагогията на „патриотарите“, които използват за свои мерзки цели националните идеи. Всички тия несъвместими понятия и интереси – от най-чистия идеализъм до най-грубия материализъм, пияницата налива в един леген – и клейми като „гнусна помия“. С подобни фрази той насочва едно пълноводно ручейче, бъкащо от болестотворни миазми и внушения, към мелницата чичко си Сорос.
По отношение началата на държавата, Кальо има същото извратено разбиране, породено както от невежество, така и от желание да оближе ръчицата, която му подхвърля залък. А също от комичен напън да шокира, да оригиналничи и с пиянско предизвикателство да заплюе „земя и небо, звяр и природа“. Но както във всички подобни случаи, тоя, който плюе нагоре, плюе върху самия себе си. Кальо едва ли е чувал името на Диодор Сицилийски, а още по-слабо вероятно е да е чел описанието на великия древен хронист за пътя към създаването на държавата. Платон и Аристотел явно също никога не са били обект на Кальовото внимание. Иначе пишман „психиатърът“ и плачевен „творец“ щеше да знае, че в най-дълбока древност институцията на държавата е създадена от духовните елити на народите, а не от „малки групички свръхагресивни, свръхнагли, свръхбезсрамни и свръхалчни човешки същества“. Държавата ( в българския език съществителното е изключително красноречиво – държа! ) има две основни функции ( обяснявам заради илитератите като Кальо ) – да поддържа ред и справедливост в обществото и да предпазва това общество от външни врагове. Такива врагове в древността са били племена, далеч по-нецивилизовани от изградилите държавни формации народи. Племена, целящи да ограбят техните блага, да отвлекат и поробят техните жители и да си присвоят тяхната територия. Държавата в своите начала не е била орган за насилие над произвеждащите материални и духовни блага обществени слоеве. Както пише Диодор, в дълбоката древност, в държавата на Дионис най-напред са създадени кастата на земеделците и тази на жреците, т.е. интелигенцията – които са се ползвали с най-висок авторитет. Да, впоследствие класите, представляващи държавната власт, са изопачили смисъла и функциите на държавната институция, но и самият човек – независимо на коя класа е представител, е падал все по-ниско в духовно отношение, докато се стигне до днешния тотален срив – и на държави, и на народи, и на личности. Днешната епоха обаче е само миг в историческото развитие на човечеството. Може ли да се отрича държавата изобщо и историческата българска държава в частност, заради днешното колониално туморно образувание начело с генерал-губернатора от Козяк? Може ли то да бъде пример за „държава“? Ясно е, че то няма нищо общо с понятието „държава“, то е отрицание на държавата, то е триумф на глобализма над държавите и нациите. Не по този тумор трябва да съдим за смисъла на държавността.
По същия начин нима Човешката Личност, създадена по Божие подобие, може да бъде представлявана от сегашните дегенерати – сред които поставям и автора на въпросната статия във „Филтър“. Заслужил си го е със следните позорни редове:
„Тия имена на държави и тям подобни гнусни идиотщини … тия ежби, тия грозни караници между народи ( всъщност буйстващи безглави тълпи от фанатизирани идиоти ) … не са нищо друго, освен чудесна залагалка…“ и прочие безсмислици.
Така поднесени, генерализирани, абсолютизирани, те чудесно обслужват интересите на една определена държава – дълбоката, deep state.
Нека се запитаме ако ги нямаше държавите – колко народи и в какво състояние, щяха да доживеят до днес? Човешка цивилизация нямаше да съществува, защото вълците щяха да изядат агнетата и дивите щяха да изтребят питомните. Не само народите нямаше да имат имена, но и малкото оцелели земни жители щяха да бъдат лишени от име, идентичност и история. Щяха да са някакъв трагичен безроден сбироток.
Мнозина философи са се обявявали против държавата, заради елемента на насилие над свободата на индивида, който се съдържа в нея. Ботев твърди, че истинска демокрация има само в съюза на свободните общини. Но за подобен идеален обществен строй, цялото човечество трябва да се състои от идеални личности. Ясно е, че човешкият род не е достигнал до такова ангелоподобно състояние. Ще израснем до него едва подир Страшния съд.
Ако създателите на държавите, според Кальо, са свръхмошеници и наглеци, които „искат да изядат всичко“, какъв е тогава основателят на българската държава – канас Аспарух? По Кальовите мерки – несъмнено мошеник.
Не става ясно защо пиянското бълнуване на Терзийски започва с разсъждения за евентуалното название на евентуалната „ромска държава“. Ако такава се пръкне, нека Кальо емигрира в нея – дано там го изтърпят. Да се говори дори на шега за подобна възможност в свещената земя на България, е поредното кальово кощунство. Пък и самите цигани не са мераклии да се нанесат в собствена държава – „кой ще работи там, бе бате“?
„Историческите ретроспекции“ и „лингвистичните разсъждения“ на Терзийски, „обясняващи“ произхода на едно или друго име на държава и етнос, са под нивото на каквато и да било дискусия. Откровени глупости на профан.
Но аз питам моята колега – културолог Кристина Патрашкова – защо унижава себе си и своя вестник, давайки терен на пошлите халюцинации на един деградирал словесен бомжа? Не може ли да се уреди Кальо просто да си получава по пощата седмичната издръжка от Сорос – без да гримасничи от страниците на „Филтър“?
Автор: Милена Върбанова, Skandalno.net
Много съм невзрачен, много съм старомоден, вмного съм отчаян от всичко заобикалящо ме днес но не мога да се съглася с една от тезите на уважаваната от мен госпожа Върбанова. Това е тезата, че ромите могат да създадат държава в която не е ясно дали ще траят Терзийски. Не че се закачам с почтенната история, но аз не знам в исторически план ромите да са създали нещо в което може да се открие дори и моментно присъствие на организираност а още по-малко на държавност. Поради липса на такива социални феномени, експериментът заложен в оспорваната от мен теза, няма как да се състои. Моето мнение за разлика от това на г-жа Върбанова, че и след двадесет века ромите няма да са създали нищо трайно, нищо стойностно, нищо ново, нищо имащо положително отражение върху социума – независимо къда по света, нищо неоткрито до този моменвт което да е полезна на хората. Трябва да се признае, че всички видове обществени строеве до този момент са претърпели шумен крах на прокарваните от тях разбирания по ромския въпрос. Няма да споменавам краха на социалистическите теории а само ще попитам наивно“ Какво стана с милиапрдите за ромската интеграция – в чии джобове потънаха? Защо все още двадесет години след победата “ с малко но за винаги“ на демокрацията в България, ромите водени от новите демократични идеи победили изцяло, все още не са интегрирани в нашето общество? намирам тези въпроси за достойни за интелекта на г-жа Върбанова , пред който се прекланям. Тук не споделям личния си опит с ромите, който за жалост е огромен но съдържа твърде лични оценки, далеч и от демократизма и от либиралните идеи на съвремието. Но тези мои оценки са плод на половин вековен опит за работа с тях.
Браво Милена,точно в 100-тачката
Остава да си представиш една мишена и да разбереш какво значи да попаднеш в стотачката.
Здравейте, уважаеми господин Кънчев! Заглавието на моята статия е перефраза на заглавието на текста на Кальо Терзийски във в. „Филтър“. Напълно споделям позицията ви относно циганския въпрос. Интеграция е невъзможна, но огромните суми, които печатницата за пари на Сорос заделя за размножението и отглеждането им, свършиха своята работа – ние сме инкубатор за „роми“. Качили са ми се на главата в прекия смисъл – цял клан е на квартира в жилището над мен – представете си какъв ад съм принудена да търпя. Но макар и със заглавие, в което уж циганите можели „да си поискат държава“, статията на Калин „разглежда“ съвсем други въпроси, а именно – внушава просташки нихилизъм към държава, нация, народ и национални ценности. Соросоидът, макар и неизтрезняващ, заработва еничарската си заплата. Благодаря на Вас и на DELJESU.
Една известна историческа личност, на когото няма да спомена името защото не е политкоректно, е разделил човечеството на четири групи. Той не ги нарича групи, а малко по-иначе, ама не е политкоректно да се казва как. Та, значи, първата т.нар. група е способна да създава култура. Втората група не може да създава култура, но ползва, съхранява и развива създадената от първата група култура. И останалите две групи не могат нито да ползват културата, нито да я съхраняват и развиват. Едната от тези две групи са така наречените политкоректно, роми. Другата група не е трудно да се досетим коя е, но пък е съвсем не политкоректно да се говорят такива неща за тях. В „цивилизования“ западен свят пандела се полага, ако някой каже нещо против тях. П.П. Всички съвпадения с реални лица и събития са случайни.
Уважаема госпожо Върбанова,
По силата на множество случайности съставляващи моята съдба, аз добре Ви разбирам за това което е „над главата“ Ви. Блок в който живеех – „Жарден дьо кайси“ ( по ромски разбира се) във Варна, представител на етноса отглеждаше коня си в апартамент в блока. Той разбира се бе по това време настанен без да заплаща нищо – наем,вода, ток и прочие. Та това ме вълнува най-много. Вероятно , без да се определя точен хоризант, ще бъдем приети в Шенген и ще станем пълноправни членове на европейската общност. Това ще ни задължи да приемем в страната задължителен социален минимум – вероятна в границите на 500 евро на човек – сума, която всеки жив гражданин на България ще трябва да получава от държавата независимо от това дали работи или не. Вие напълно реално можете да отчетете едно семейство , като това което е над Вас, какъв общ социален минимум ще получи. Към него се добавят и помощи за ток, комунални нужди, подкрепа за малолетни и прочие и прочие. Аз не вярвам дори и един ром да започне работа – т.е да бъде трудово зает при тази нова социална политика – по-лесно е да прави чавета на Айшето отколкото да бачка. И това не е най-важното. На фона на демографския срив, броят на работещите българи намалява. При това непрекъснато. От къде ще дойдат необходимите средства за изплащане на социалния минимум? От Вашия и от моя джоб – евросубсидии за такива цели няма. Проблемът в момента е наличен в Германия! Масово се надигат гласове срещу негерманците – бих ги омаловажил, но към тях се присъедини и една прекрасна жена – Сара Вагенкнехт – депутат в парламента им – ляв депутат! Това е хоризонта на ромския въпрос. Някакви си 30 000 хиляди украинци с помощи или без, ги изпъшкахме. Но идват сирийци, ливанци и други любители на демокрацията, която ги подслонява и издържа без те да работят. Възниква въпросът – ние къде да емигрираме? В Германия не ни искат – това Ви го казвам сигурно и твърдо – половината ми внуци при двама свои родители българи, са германци и не могат да ми кажат и добър ден на български. Там – в Германия, вече не искат българи. За Франция не ми се мисли дори – „жълтите жилетки“ с черен цвят на лицата заявиха на полицаите, че Нотър дам не е френски! Къде? Това е въпросът и той е не само мой. Вие дори и да се разминете с отговорът му, то тези след Вас няма как да имат такова щастие. Но по тези и много други въпроси ние нямаме национално мнение. Знаем защо!
„Човека“ е соросоид, не разбра ли? Или смяташ, че да си соросоид не е обидно?
Василева-или анонимен, врачанин и сие.
Ти кой си да преценяваш образованието на авторката?!
Някакъв контролен орган?!
Кой те назначи?!
И кой те легитимира да нападаш с лични нападки- към личността и външния вид на авторката?!
Я у лево!
Покажи си лицето-както си го е показала авторката!
Тролче!
Или млъкни!
Василева-или анонимен, врачанин и сие.
Ти кой си да преценяваш образованието на авторката?!
Някакъв контролен орган?!
Кой те назначи?!
И кой те легитимира да нападаш с лични нападки- към личността и външния вид на авторката?!
Я у лево!
Покажи си лицето-както си го е показала авторката!
Или млъкни!