Коментар на Владислав Апостолов
В края на тази седмица политически коректният корпоративен мастодонт „Нетфликс“ пусна първата половина от документалната си поредица „Хари и Меган“ и голяма част от културно-медийния пейзаж в Западния свят заприлича на поруган от вандали санитарен възел. Вулгарно рекламираната екстраваганца за романтично-расистките приключения на херцозите на Съсекс в света на Кралското семейство все пак активира застрашеното от изчезване британско чувство за хумор и един автор озаглави цялото фиаско „Съсекс, лъжи и видео“ като препратка към независимия филмов хит от 90-те „Секс, лъжи и видео“.
Няма много независимост обаче в тази трагикомична „Нетфликс“-история за двойката Меган Маркъл и принц Хари като невинни и героични жертви на свирепата британска империя и позорните предразсъдъци на бяла Англия като цяло. Същите Меган и Хари, които уж настояваха да ги оставят на мира, определено не приличат на търсещи анонимност хора. Тъкмо обратното.
Отслабеният от униформената стерилност на глобализма островен хумор пусна още две добри попадения – „Мегфликс“ и „Мегзит“. Паралелите са с мисията на второразядната американска актриса Маркъл, и явно подчиненият от нея принц Хари, публично и зрелищно да отмъстят на Кралското семейство за… Абе, не става ясно за какво точно. Нещо там някакъв расизъм, лоши аристократи и още по-лошо британско простолюдие, което не пожелало да превърне Меган в своята най-важна поп икона. Не само това, но дори и гласувало за излизане от Европейския съюз. Не се шегуваме – тази поредица прави внушения, че двете неща са свързани.
Но пропусналият да се лоботомира доброволно с „Нетфликс“ и мейнстрийм медии човек вижда друго. Той вижда как две от най-привилегированите и дундуркани човешки същества в историята на вида ни са представени като някакви преследвани от предразсъдъците символи на модерния прогресивен либерализъм – етнически разнообразна двойка, обречена да получи безобразно много пари от американска шоубизнес корпорация, за да разкаже колко лоши са другите.
Британски медии спекулират, че сделката на Меган и Хари с „Нетфлис“ е за общо 100 милиона долара, други изчисляват, че двамата получават по близо 250 хиляди лири на минута екранно време от шестсерийната поредица. Няма официално потвърждение на финансовите измерения, но едно е ясно – Меган Маркъл не се гаври със семейството на мъжа си безплатно.
В първата половина на документалката няма много документи. Няма бомбастични разкрития и факти. Има обаче внушения, манипулации и включвания на някакви странни академици, експерти по любимата на либералите „критическа расова теория“. Хари казва как Кралското семейство е „част от проблема“ с „неосъзнатия предразсъдък“ на британското общество, което още било дълбоко расистко. Меган ентусиазирано се подиграва на поклона, който е трябвало да направи при първата си среща с баба му – вече покойната кралица Елизабет II. Кадърът хваща неговата реакция – той гледа към нахилената си съпруга смутен, объркан, жалък, слаб и дори леко заложнически. Но това е един от малкото неволно честни моменти в поредицата.
„Нетфликс“ вкарва всички трикове в занаята – манипулативен монтаж, драматична музика, художествено осветление… Съпоставят тревожните Меган и Хари с кадри на яростни папараци, държащи обективите като оръжия. Но се оказва, че тези кадри нямат нищо общо с двамата и са взети от съвсем друг контекст. Цялата структура на поредицата представлява фантомна идеологическа конструкция. „Нетфликс“ твърди, че никой от Кралското семейство не е пожелал да коментира. Те пък твърдят, че никой не ги е питал. Британски издания вече хващат множество несъответствия и лъжи в разказа. А предстоят още цели три мъчителни серии.
Няма никаква необходимост да си привърженик на Кралската фамилия, за да се присмееш на стореното от Меган и Хари. Тази поредица не е просто вулгарна атака към семейството на Елизабет II. Това е нападение срещу добрия вкус и усещането за естетика. Едно клечащо оскверняване на Западната история по подобие на бунтовете от 2020-а в САЩ частично в Европа (а и сега в Украйна) когато статуите на велики личности бяха масово обезглавявани, а върху техните останки протестъри дефекираха и уринираха. Защото бъдещият неолиберален човек не трябва да познава историята, трябва да е глобалист без националност, вероизповедание, семейство и държава. А монархическите институции в много държави са символ именно на държавността. Ето защо те трябва да бъдат атакувани и унищожени.
Това правят сега Меган и Хари. Посланието е за расизма и лошотията на белите хора, които едва ли не гласували за излизане от Европейския съюз в знак на протест срещу връзката на принца с чернокожо момиче. Не че тя е точно чернокожа, но за целите на наратива ще я продадат и като внучка на Нелсън Мандела.
Меган и Хари са като чалга звезди за умнокрасиви либерали. Повтарят всяка заповед на режима – от климатичната криза до разнообразието като закон. Те символизират интересното явление, в което една токсична идеология е изтърбушила и одрала кожата на старите западни институции, и сега ги носи като ловен трофей.
Не е случайно, че двамата продават скъпо срама си от британската история, но не се отказват от титлите. Хем херцози, хем хонорар от „Нетфликс“. Дори примитивните, битови, балкански чалга звезди изглеждат като аристократи от времето на Киплинг в сравнение с Меган и Хари. Двамата са взели сочна сума за това „расистко“ риалити, но дори доларите на Холивуд не ще откупят подобен исторически срам.
Изочник: БНР
Не ни занимавайте с тези търтеи на обществото ,които нищо не произвеждат само консумират!
Наборе, как да не занимават като тези лентяй са пример и модел на подръжание на 90 процента от днешната младеж.
Много си прав, за съжаление.
Едно кралско семейство към което течат потоци пари, но то не носи никаква отговорност за живота на англичаните, не го избираш не можеш да го свалиш- това е ТОТАЛИТАРНА ВЛАСТ имитация на демокрация